Het resultaat van een krachtige samenwerking tussen Certhon en DENSO Vandaag breekt een nieuw tijdperk aan in de tuinbouw. Maak kennis met de Certhon Harvest Robot: een multifunctionele robot die geheel zelfstandig tomaten detecteert, snijdt en naar kisten transporteert. De deep-learning technologie maakt de robot slimmer met elke oogst.
De functionaliteiten
De oogstrobot kan de vruchten detecteren en identificeren welke tomaten klaar zijn om geoogst te worden dankzij geavanceerde vision technologie. De robot laat zien waartoe we in staat zijn als we slimme technologie, ambitieuze mensen en tuinbouwkennis combineren. De Certhon Harvest Robot beweegt in meerdere richtingen om de optimale positie en route voor de oogst te vinden. Dankzij slimme camera's en verlichting kan de robot dag en nacht oogsten. In de nabije toekomst kan de oogstrobot ook de opbrengst in kaart brengen en het klimaat en de gezondheid van de planten meten, inclusief de functionaliteit om de plant te beschermen tegen plagen en ziekten.
Edwin Vanlaerhoven, Business Development Director bij Certhon zegt hierover: "Om ervoor te zorgen dat de mensen van morgen allemaal te eten hebben, moet de wereld nu met innovatieve en slimme oplossingen komen. Het wegnemen van oncontroleerbare externe factoren zoals weersomstandigheden en plagen en ziekten heeft altijd bovenaan het verlanglijstje van een teler gestaan en voor de tuinbouw was de 20-eeuwse kas die deze bedreigingen tegengaat een grote stap vooruit. Nu, met drastische veranderingen in klimaat, demografie en arbeidstekorten, is het tijd om het kassysteem aan te passen naar de 21e eeuw. Met dat doel voor ogen is de Certhon Harvest Robot in het leven geroepen. De robot vereenvoudigt het teeltproces, waardoor de mogelijkheid om voedsel te telen voor iedereen toegankelijk wordt. En dit is nog maar het begin!"
Haruhiko Kato, Chief Technical Officer bij Certhon voegt toe: "Elk gewas is uniek en de toestand van de gewassen verandert elke dag. Daarom is het van groot belang dat de robotbeweging zich aanpast aan elke hoogte, richting en groeisnelheid. Door de robot al deze vaardigheden aan te leren, kunnen we de manier van telen echt veranderen."
Wil je de oogstrobot in actie zien? Kijk dan op onze website https://certhonharvestrobot.com/.
´s Werelds grootste robotica experts plus de nummer één innovator in de tuinbouw
De Certhon Harvest Robot is het resultaat van een samenwerking tussen DENSO en Certhon. DENSO’s streven naar continue verbetering gecombineerd met Certhon's vindingrijkheid zorgt voor de kennis en ervaring waarmee de meest technologisch-geavanceerde teeltsystemen ontwikkeld kunnen worden.
Over Certhon
Certhon is geen onbekende in de high-tech tuinbouw. Certhon engineert en produceert turnkey, op-maat-gemaakte oplossingen voor de meest hightech tuinbouwprojecten, waar ook ter wereld. Certhon heeft meer dan 125 jaar ervaring in de tuinbouw en is gevestigd in Nederland. Met 150 hoogopgeleide en ervaren experts heeft het bedrijf alle kennis en technologieën onder één dak om ondernemers in staat te stellen alles te telen, overal ter wereld. Certhon richt zich op grootschalige kasprojecten, DayLED growing en robots; en morgen leveren ze Yield-as-a-Service.
Over DENSO
Met ingang van 1 april 2020 is het Japanse bedrijf DENSO mede-eigenaar geworden van Certhon. DENSO is een wereldwijde producent van auto-onderdelen en biedt geavanceerde technologieën, systemen en producten voor de automobielindustrie. Als een wereldwijde Fortune 500-onderneming heeft DENSO een brede productportfolio en een wijdverspreide wereldwijde impact.
DENSO is een leider en pionier in productie-automatisering sinds 1960, inclusief het ontwerp en de productie van industriële robotarmen. DENSO heeft al verschillende robots voor de tuinbouw ontwikkeld die wereldwijd op grote schaal worden gebruikt. De oogstrobot is de volgende stap in autonoom telen en is gebaseerd op bestaande robottechnologieën.
Certhon's nieuwe merkidentiteit - Een veranderend bedrijf, een veranderde identiteit
Met een bestaan van 125 jaar is het niet moeilijk voor te stellen dat er in die jaren veel veranderd is. Certhon stelde zichzelf de vragen: wie zijn we vandaag de dag en hoe willen we dat de wereld ons ziet? Wat is ons bestaansrecht? Al snel kwam het bedrijf erachter dat de huidige merkidentiteit niet meer past bij de huidige en toekomstige business. Daarom besloot Certhon haar merkidentiteit inclusief huisstijl volledig om te gooien. De Certhon Harvest Robot is de eerste externe lancering die de nieuwe merkidentiteit van Certhon laat zien. Nieuwsgierig geworden? Bekijk hem hier: www.certhonharvestrobot.com.